Wednesday, April 20, 2011

Jangka hayat gadis anggun.

Tadika
First time belajar secara rasminya masa umur 6tahun.Masa tu terlupa bawak berus gigi pun menangis.Bapak datang ambil lewat pun menangis juga.Kecik-kecik pun dah ada musuh sebab selalu berebut mainan masak-masak waktu rehat.


Sekolah rendah
Kenapa kebarangkalian terberak cirit dalam seluar terlalu banyak masa ni?Mungkin terlalu obses dengan nasi kandar mamak Karim.Aku sangat fobia dengan cikgu math yang garang suka ikut mood based on warna baju yang dia pakai.Obses dengan politik juga padahal bangang tak tau mana satu yang permata atau kaca.Tak pernah jatuh cinta.Tak paham macam mana depa boleh main kahwin-kahwin dan kenen-kenenkan orang.Suka main rumput "janggut Nabi Muhammad".Jangan tanya kenapa nama rumput tu macam tu dan berkebolehan bergerak sendiri merayap dalam baju.Lagi satu benda yang aku macam terbodo bila teringat.Kalau homework tak buat berlakon demam dan minta kebenaran nak balik rumah.Al maklum la rumah depan sekolah.Kentut pun boleh cam sapa punya bapak punya ka mak punya ka abang punya.


Sekolah menengah
Masuk emaresem tapi still tak faham patah pasal cinta dan apa itu lelaki.Tak suka sangat cerita masa ni.Tak tau kenapa jangan tanya.


Lepas SPM
Aku bercinta secara serius dan konon-konon first love.Part time merata tempat pelusuk alam.Mula jumpa macam-macam ragam manusia.Kena marah dengan bos pun boleh menangis.Lembik!Kehidupan paling merdeka yang panjang dan terlalu bebas.


Matrikulasi
Tempat mengaji yang paling best walaupun getir.Setahun yang gila babi penuh dengan kenangan dan dikelilingi kawan yang super se-otak.


Unibersiti (maktok cakap)
Pahit.Masam.Manis.Tawar.Pedaq.Semua ada.Boleh kenal mana satu kawan mana satu anjing.Tak payah cerita.Terlalu banyak kehidupan loser dari kehidupan menyeronokkan.Putus cinta macam pundek.Kawan super duper seronok yang menghairahkan.Belajar hanya ringan-ringan tapi tak pernah failed atau repeat.Maintain pemalas tegar.Habis degree.


Graduasi
????????


Kerja
??????zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.






Seterusnya,tak terbayang.Sungguh!

No comments:

Post a Comment