Thursday, April 28, 2011

Emosi Palsu

Malam itu ternyata hanya aku dan dia
Rambutku dibelai lembut seperti uda dan dara
Mata aku hanya terpaku melihat matanya
Aku tahu selamanya aku tak mampu memiliki dia

Raut wajahnya demi usapan ku hayunkan
Wajah tidur dia buatkan hati setenang langit
Aku terlalu rindu dan ketika itu lamunan terputus
Sampai mati aku tak mampu menggamit senyuman itu

Letih erat tangannya aku genggam
Dia pun begitu
Girangnya berterbangan ke ufuk fantasi
Namun aku sedar hatinya hanya menyentuh palsu

Suatu hari dia tiba membawa harapan
Aku seperti menunggu menadah azimat
Dendangan siulan itu membuat aku terasa getir
Nafas tersekat tika “dia tak pernah menyintai aku”.

2 comments:

  1. hah...apakah?tak dicintai?

    ReplyDelete
  2. iye..saya tgh down.tolong carikan bf sorang utk saya.sekian terima kasih ;)

    ReplyDelete