Tuesday, April 12, 2011

bahasa longkang

Hari ni hari leteran sedunia.Aku terpaksa menadah telinga sebanyak 2000 tan bait-bait leteran daripada mak aku.Sebab?Aku jatuhkan periuk dalam longkang depan rumah.Selalu mak aku akan kumpul sisa-sisa makanan dalam periuk kecil dan kemudian akan dibuang dalam longkang depan rumah.Entah kenapa hari ni mood rajin kutu babi datang kat aku.Lalu dengan niat suci berhati tulus maka akan ku buang sisa-sisa tadi ke dalam longkang tersebut.Lagi sekali ingat nak jadi anak paling rajin dalam dunia tapi lain pulak.Taktau kenapa tangan cacat ni parkinson tiba-tiba.Maka jatuhlah periuk canggih kesayangan mak aku tu.Nak ambil balik?No,no,no way!!Bau pun dah tau masakan aku mampu nak terjun ambil.Cukuplah merasai pengalaman pijak tahi lembu yang masih panas baru keluar dari oven.Tapi tidak untuk kali ini memandangkan bau teramatlah hina seperti kubang kerbau pencen.Memang seperti yang dijangka.PRUNG!PRANG!PRUNG!PRANG!Demi hayunan flying kick mak aku persembahkan.Seperti yang dijangkakan juga,aku sebagai anak yang paling baik tadi tidak akan melawan cakap walau setitik nila sesikat banana.Mood hilang entah ke mana.Nak message dia tapi kreditnya tiada.Miskin sungguh tapi tetap kaya budi bahasa.Tutup tesis,tutup laptop,tutup pintu bilik,tutup mata.

No comments:

Post a Comment