Monday, April 11, 2011

Coklat moist buatan hingus pekat

Burrp!!Yeay makanan first aku balun hari ni tepat jam 17.46.
Mak aku baru balik kerja dan ada beli kek coklat kegemaran.Aku memang stupid kebulur dalam masa yang sama.Aku dengan pantas menerkam bekas plastic lutsinar tu.Nyum!Kunyah laju sampai lenguh mulut.


"Tu  mak beli kat sekolah Pendidikan Khas.Depa buat sendiri dan jual".


Erk!!!terus terbayang budak-budak Pendidikan Khas masa aku sekolah rendah dulu.Depa main hingus hijau calit-calit dekat kantin sekolah.Terbayang juga ada budak tu masa aku darjah 5,dia kejar budak-budak sekolah lelaki sambil angkat kain.Pandai noo depa buat kek.Coklat moist pula.Tak jadi nak sambung suapan seterusnya.Bukan menghina.Bukan.Bukan.Tapi tengah terbayang dan teringat masa nak makan untuk suapan ke 15 kali.Ok simpan balik dalam bekas lutsinar tadi.Ingat nak sambung makan esok lusa ja.Maybe.Agak-agak depa dah tak main dah kot calit-calit semua.Zaman moden.Harap begitu."Jahatnya hang Miena pikiaq lagu tu!",marah cik Siti Momot dari sangkarnya.Ok-ok.Esok lusa aku makan la.Nak makan semut banyak-banyak malam ni nak bagi lupa ingatan supaya aku dah tak fikir benda pelik-pelik.Otak kecik hang ni Miena!

2 comments: