Tuesday, February 8, 2011

Gadis berjubah hijau.

Masa cuti CNY hari tu aku pi Penang.Pastu masa nak balik dan tunggu bus dari Butterworth ke Alor Star orang ramai sangat-sangat.Biasa la cuti midterm memang ramai la students.Jenuh dok beratur panjang nak beli tiket.Mata kalut dok tengok kiri kanan kot-kot ada orang yang dikenali takpun jamu mata kot-kot ada laki hensem.hihi ok takdak pun!Tengah dok beratur tu baru sedar yang belakang aku tu sorang gadis berpurdah hitam dan berjubah hijau.Nampak la cara dia gadis bukan mak orang.Aku senyum je la dah dia tengok aku.Tapi tak sure dia balas senyum aku ke tak.Dah pakai hijab mana nak tau kan.

Ada dalam 10 minit beratur before sampai kaunter tiket.Dah tu takpa la.Aku pun pi tunggu bus kat tempat yang sepatutnya.Lama lagi kot lagi sejam baru bas mai.Dalam dok tunggu tu gadis berpurdah tadi berdiri dekat sangat sebelah aku.Erk?!"dia ni awat dok mai dok dekat-dekat,dia kenai aku ka?"..Ok abaikan.Maybe dia nampak aku macam selamat kot.hehe Ka nak buat kawan baru..Dah la dok diam ja dari tadi.Memang la dah tak kenai.Tak tau berapa kali aku punya dok senyum kat dia.hahaha 

Pastu dalam sejam lebih jugak la tunggu bas sampai.Naik laju-laju tak mau heran orang lain dah.Hangat gila kot peluh dah keluar berjurai-jurai dah.Bila dah dapat tempat duduk fuh! lega.Nyaman aircond terasa menusuk kalbu..Sibuk dok adjust tempat duduk,sekali gadis berpurdah tadi mai dok sebelah aku lagi la..
Why?Mengapa?Bukan tak suka tapi pelik..Dok ikut aku dari tadi.Ka aku yang perasan.Dak-dak tengok seat kosong banyak lagi.huhuhu Nak cakap tapi dia diam ja.

Dah sampai Alor Star,gadis berjubah dan berpurdah tu turun kat Pekan Rabu.Aku jengok laju-laju kot tingkap.Sekali hilang daaa..Maybe aku tak sempat nak tengok la tu.haih heran.Pi mana padahal aku dok tunggu dia turun bas punya nak tengok dia pi mana atau ada orang mai amik dia.Tapi taktau hilang macam tu ja.

Lantak la.Kalau pikir balik rasa semacam gak.taktau!taktau nak cakap...zzzzzzzzzz
Tak da pa pon aih!

lebih kurang macam ni tapi tudung n purdah kaler hitam n berjubah hijau


3 comments: